nedeľa, januára 30, 2011

Španielske picadillo



Dnešný recept by som obzvlášť chcela venovať môjmu dobrému kamarátovi s kubánskymi koreňmi. Na poslednom posedení pri pive sme (tamer ako vždy) rozoberali špecialitky, ktoré sa jedávajú v rôznych častiach sveta. Keď som sa ho spýtala, čo jedáva najradšej, dostala som odpoveď "picadillo" :-) Ja som však dnes k nemu nepodávala ryžu, ale namiesto nej som použila španielske tortilly. Ešte by tak k tomu bodlo kubánske pivo "bucanero" ktoré sme doma síce nemali ale tento ľahký obed nám po včerajšej pretancovanej noci v duchu španielskej temperamentnej kultúry a vína skvele padol ;-)


Použité suroviny:

  • mleté hovädzie mäso
  • farebné papriky (žltá, červená, zelená)
  • zelené olivy s papričkou
  • ošúpané paradajky
  • bazalka
  • oregáno
  • hrozienka
  • cesnak v olejovom náleve
  • cibuľa
  • placky tortillas
  • soľ
  • čierne korenie
  • olivový olej


Najskôr si pripravíme omáčku nasledujúcim spôsobom:
Na oleji chvíľu popražíme tri roztlačené strúčiky cesnaku lúhovaného v oleji. Pridáme na drobno pokrájané paradajky zbavené šupky. Môžete použiť už očistené paradajky v konzerve tak ako ja. Pridáme čerstvú alebo šušenú bazalku, soľ, korenie a podľa potreby i kryštálový cukor. Omáčku dusíme, kým trochu zhustne a ingrediencie sa spoja. Napokon ju odstavíme. (Čerstvé paradajky treba dusiť dlhšie ako tie z konzervy).

Na veľkej panvici na oleji opražíme na drobno nakrájanú cibuľku, roztlačený cesnak (lúhovaný v oleji) a zmes na kocky pokrájaných troch farebných paprík.

Potom zeleninu na panvici zhrnieme nabok, pridáme posolené a okorenené pomleté hovädzie mäso a pražíme ho, kým prestane mať ružovú farbu.

Napokon pridáme k mäsu vopred pripravenú omáčku z paradajok, nakrájané alebo celé olivy, hrozienka a necháme všetko prevrieť.


Podávame s predhriatymi tortillami ozdobené čerstvou bazalkou.


Dobrú chuť praje Paloma :-)

Žiadne komentáre:

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy