štvrtok, marca 18, 2010

Pomarančové krevety


Počas prehrabávania sa rôznymi zbierkami receptov som narazil na jeden, ktorý ma oslovil svojou jednoduchosťou. A aj keď sa Palomita naposledy tiež venovala krevetám, neodradilo ma to a spáchal som ľahký, rýchly a voňavý olovrant (vhodný aj ako predjedlo).

Použil som:

  • lúpané krevety
  • pomarančová šťava
  • citrónová šťava
  • citrónová kôra
  • sladká paprika
  • chilli
  • mletá rasca
  • soľ
  • maslo
  • olivový olej

Z 1/2 dcl olivového oleja, 3 lyžíc pomarančovej šťavy, 1 lyžice citrónovej šťavy, 2 lyžic strúhanej citrónovej kôry, štipky soli, 1/2 lyžičky sladkej papriky, 1/2 lyžičky chilli a 1/2 lyžičky mletej rasce si pripravíme marinádu. Poriadne ju rozmiešame, nech sa komponenty dobre spoja a vložíme do nej vylúpané krevety. Marinujeme aspoň 15 minút.

Krevety vyberieme z marinády. Marinádu odložíme nabok, ešte sa nám zíde. Na panvici rozpustíme lyžicu masla, pridáme lyžicu olivového oleja a krevety na ňom osmažíme z oboch strán (každú stranu asi 2-3 minúty).

Krevety vyberieme a odložíme do tepla. Do panvice vylejeme zvyšok marinády, pridáme ešte 2 lyžice pomarančovej šťavy a za stáleho miešania necháme omáčku zhustnúť a zredukovať na polovicu. Krevety uložíme na tanier, prelejeme voňavou omáčkou a servírujeme. Nakrájaná bageta sa k tomu náramne hodí.

Pohár bieleho vína určite nič nepokazí. Tak teda nazdravie a dobrú chuť :-)

Žiadne komentáre:

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy