štvrtok, júna 11, 2009

Teľacie po burgundsky


Po ďalšom vegetariánskom týždni ma zase prepadla chuť na jemné mäsko. Tentokrát som sa snažil vyhnúť kuracine a siahol som po niečom šťavnatejšom - chutnom mladom teliatku. V obchode som natrafil na krásne čisté teľacie prsia po 9.99 € (prakticky každý druh mäsa je ok). Priložil som do košíka ešte fľašu červeného a milé teliatko som utopil vo víne. Múúú.

Ingrediencie:

  • teľacie mäso
  • 1-2 mrkvy
  • petržlen
  • cibuľa
  • 2 strúčiky cesnaku
  • prerastaná slanina
  • paradajkový pretlak
  • bobkový list
  • rozmarín
  • čierne olivy
  • hovädzí bujón
  • 50 g masla
  • múka
  • červené víno
  • soľ
  • čierne korenie
  • olivový olej


Na olivovom oleji speníme cibuľu. Teľacie mäso nakrájame na kocky, osolíme, okoreníme a na cibuli ho osmažíme ho do hneda. Prisypeme mrkvu a petržlen, nakrájané na kocky, na plátky nakrájaný cesnak a tenké prúžky prerastanej slaniny. Smažíme spolu asi 5 minút.


Pridáme paradajkový pretlak, vykôstkované čierne olivy, bobkový list a vetvičku rozmarínu. Zalejeme 4 dcl červeného vína a 4 dcl hovädzieho vývaru a pomaly varíme asi 45 minút, dokiaľ sa objem šťavy nescvrkne na menej ako polovicu. Zvyšok vína si necháme k obedu (prípadne si ním skrátime chvíľu).


V miske rozmiešame maslo s trochou múky na jednoliatu masu. Takto vytvorené zahusťovadlo vmiešame do omáčky a hrniec odstavíme. Posypeme nasekanou petržlenovou vňaťou, dochutíme soľou a čiernym korením a môžeme servírovať.


Bon appétit !

Update 01.11.2009: Dnes sa tohto receptu ujala Paloma a mierne ho vylepšila zemiakovými rösti. Vyzeralo to a chutilo to skvele - posúďte sami:


Dobrú chuť !

Žiadne komentáre:

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy