piatok, februára 27, 2009

Flambovaný zajac s horčicovou omáčkou


Po niekoľkých kuracích a morčacích maškrtách a jednej dosť diskutovanej žabacej špecialitke som sa dnes rozhodol vyskúšať svoje kulinárske sklony na malom ušiakovi z kúzelníkovho klobúka, teda na zajačikovi. Priznám sa, zajačinku som dnes varil, resp. piekol prvý krát, ale ako sa vraví - kto sa bojí, nech nejde do lesa. A ja do lesa chodím rád. Veď aj taký zajac sa tam dá stretnúť, všakáno.

Recept na dnešný obed bol vcelku jednoduchý. Ak teda chcete ísť s trúbou na zajace, ergo upiecť zajaca v trúbe, pripravte si:

  • zajačie mäsko
  • dijonskú horčicu
  • provensálske korenie
  • soľ
  • čierne korenie
  • maslo
  • brandy


Mäsko očistíme, opláchneme, osušíme a natrieme hrubšou vrstvou dijonskej horčice. Poukladáme do zapekacej misy, posypeme provensálskym korením a vložíme do rozohriatej rúry (210°C).


V menšom hrnci rozpustíme 125 g masla, jemne ho osolíme a okoreníme a polejeme ním mäso v horčicovom obale. Pečieme asi 45 minút, pričom ho často polievame maslovým výpekom. Keď je zajačik upečený, nalejeme do hrnca 1 dcl brandy a necháme ho zohriať (ochutnávanie brandy nie je zakázané).


Keď brandy v hrnci začne vrieť, zapálime ho (pozor na vlasy a obočie) a horiacou zmesou prelejeme upečeného ušiačika. Keď oheň dohorí, môžeme servírovať - napríklad s opekanými zemiačikmi.


Dobrú chuť.

4 komentáre:

germa povedal(a)...

zajačinu milujem a toto vyzerá úplne skvele!Svokra ma naučila - najlepšia polievka je zo zajaca. Diétna, ale skvelá!A fakt je vynikajúca.

Paloma povedal(a)...

toto som uz niekde pocula ale este sme nevyskusali aj ked som minule kucharikovi naznacila nieco podobne. urcite vyskusame :-)

iGurman povedal(a)...

Tak som toho ušiaka dnes piekol bol skvelý. Foto tu.

Absik povedal(a)...

Fajn, som rád, že chutilo :-)

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy