piatok, novembra 28, 2008

Ružičkový kel s píniovymi orieškami


Máte radi ružičkový kel? Ja ho milujem - či už varený, dusený, zapekaný alebo aj smažený. Dokonca mi chutí aj surový :-) No a dnes, keď som po sa práci prechádzal po našej tržnici, padli mi do oka jeho nádherné ružičky. Neodolal som. Moja dnešná večera bola veľmi jednoduchá a rýchla, zato ale chutná a sýta.

Použil som:

  • ružičkový kel
  • Schwarzwald šunku *)
  • píniové oriešky
  • muškátový orech
  • čierne korenie
  • (olivový olej)

*) Môžete použiť aj Parmskú šunku, Pršut, Serrano, atď.

Na panvici rozohrejeme pár kvapiek olivového oleja a osmažíme píniové oriešky. Potom osmažíme do chrumkava plátky šunky (oriešky samozrejme predtým vyberieme).


Osmaženú šunku vyberieme, nakrájame na kúsky a odložíme na chvíľu nabok. Očistené a umyté hlavičky ružičkového kelu prekrojíme napoly a nasypeme do panvice. Ak je výpeku málo, pridáme pár kvapiek olivového oleja. Hlavičky smažíme, dokiaľ nie sú zlatohnedé a dostatočne mäkké. Kel môžete podliať aj trochou vody (prípadne zeleninového vývaru, ak máte poruke), aby zmäkol skôr.


Po osmažení kelu prisypeme do panvice pokrájanú šunku a píniové oriešky, jemne okoreníme a navrch nastrúhame trochu muškátového orechu. Ešte raz premiešame a servírujeme.


Eet Smakelijk!

Vďaka za tip, Stella :-)

Žiadne komentáre:

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy